Vegetarisk prepp

Kan det vara prepping att lära sig äta mer vegetariskt? I mitt fall definitivt JA. Jag, och hela min familj, äter väldigt mycket köttbaserat. Den enda vegetariska rätten som finns i våra veckomenyer är pannkaka. Detta är något som blir en stor begränsning i min matprepp och jag har även av hälsoskäl rekommenderats att äta lite mindre kött. Hur gör man då som kräsen köttätare när man ska försöka hitta några vegetariska alternativ? Först och främst så är jag inte det minsta förtjust i grytor och soppor, vilket begränsar en hel del. Jag har inte heller tänkt att jag ska äta en massa konstiga låtsasköttalternativ. Ska det vara ”användbart” så måste det vara vegetarisk mat som jag lagar själv av naturliga ingredienser. Tänker mig främst biffar av olika slag, gärna gjorda på olika bönor – dvs sådant som är lätt och billigt att preppa. Till att börja med så tänkte jag att det skulle bli en vegetarisk rätt i veckan (utöver pannkaka) så får jag se hur det går. Jag tänker mig samma approach som på mitt sparande, små steg som jag sedan kan utöka.

Det som skulle vara positivt med att äta mer vegetariskt blir att jag kan odla mycket mer av det jag äter.

2 reaktioner på ”Vegetarisk prepp

  1. Mm det där är nog en gammal kunskap som vi glömt bort. Att äta det vi själva odlar. På sin höjd har mina föräldrar äpplen, morötter, jordgubbar och några stackars potatisar de har till sillen och gör sig märkvädriga över. En helg sedan är det slut. Inte mycket till prepp haha

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar