Sysselsättningsproblem

Hur sysselsätter man sig när man bor i lägenhet?? Jag har insett att en av de större anledningarna till att jag desperat längtar efter att ha hus igen är att jag har väldigt svårt att sysselsätta mig hemma i lägenheten. Efter att disk, tvätt och städning är gjord så finns det inte mycket att göra. Vi hamnar oftast i soffan framför en film eller TV serie. Nu när jag har varit sjuk och fortfarande inte är helt frisk, och därmed inte kan träna som jag brukar, så märks det extra väl. Helt plötsligt så har jag flera timmar varje kväll som ska fyllas med något vettigt. Normalt så tar träning, transport fram o tillbaka samt dusch närmare tre timmar i anspråk. Nu när jag ännu inte kan träna så blir jag mest sittande hemma. När man hade hus så fanns det alltid något som behövdes eller kunde göras på tomten. Bara att kunna vistas utomhus utan att åka iväg någonstans var en lyx som man inte insåg då. Att göra saker utan att behöva åka någonstans eller planera i förväg saknar jag. Balkongen är inte riktigt samma sak.

Inte för att jag längtar efter något enormt renoveringsobjekt, jag vill nog helst ha något ganska lättskött eller något där jag har råd att leja bort ev stora renoveringsjobb om jag inte vill/kan göra dem själv eller har tid. Men när man har hus så har man ofta massor av små projekt på gång som jag kan tycka är roligt. Sådant som inte måste göras, men som man kan göra när man har tid/lust. Självklart behövs löpande underhåll på ett hus också, men så länge man sköter det regelbundet när det ska göras så behöver det inte bli så betungande. Lite lagom med jobb så att man håller sig sysselsatt.

Vad jag skulle önska att det ”perfekta huset” kom ut på Hemnet nu, ett som även maken tycker är bra.

 

Sysselsättningsproblem

Kommentera

