I bokhyllan

IMG_5166

Att samla på sig skriftlig information/kunskap är bra. Om man väljer att göra det genom att skriva ut från nätet eller köpa böcker spelar mindre roll, men personligen föredrar jag böcker. Visst saknar jag en del och jag letar alltid efter bra tillskott, men tycker ändå att jag har en bra grundplåt. Dessa har jag i min bokhylla och kan använda som ”uppslagsverk” vid behov:

John Seymour – Självhushållning

Lars Fält – Uteliv med överlevnadsteknik

Källman och Sepp – Överleva på naturens villkor

Bo Nylén – Fjällflora

Michael och Stefan Sjödin – Förberedd: En introduktion till skandinavisk krisberedskap och prepping

Herman Geijer – Zombieöverlevnad: Din guide till apokalypsen

David Jonstad – Kollaps: Livet vid civilisationens slut

 

Jag har även en del böcker för inspiration med lite olika ”preppertema”:

Lars Wilderäng – Midvintermörker, Midsommargryning, Stjärnklart, Stjärnfall, Stjärndamm

David Jonstad – Jordad, enklare liv i kollapsens skugga

A. American – Going Home, Surviving Home, Escaping Home, Forsaking Home, Resurrecting Home, Enforcing Home, Avenging Home

I bokhyllan

Kommentera

