Jag längtar ut!

Snart är våren och sommaren här och det är nu som det är extra jobbigt att bo i lägenhet. Jag längtar ut! Om det så bara skulle vara på gräsmattan utanför mitt hus (som jag inte har). När man bor i lägenhet så blir det aldrig den här spontana utomhusvistelsen, utan man är endast ute när man ska göra något. Sedan kommer man hem och då hamnar man i soffan, framför datorn eller i fåtöljen med en bok. När vi bodde i hus så satte man sig ute utan att man hade något särskilt att göra. Man kunde peta lite i trädgården eller fixa med något annat på huset eller bara sitta och njuta av vädret. Visst är jag fortfarande ute mycket, men då är det för att gå någonstans, ta en promenad eller cykeltur, åka båt eller göra något annat planerat, men när jag är färdig så hamnar jag inomhus. Jag känner mig lite instängd helt enkelt. Surfandet på Hemnet går på högvarv den här tiden, men hittar inget lämpligt. Känner verkligen att jag inte riktigt lever som jag lär……

Jag längtar ut!

Kommentera

