Förra veckans prepp

Jag har köpt ovanligt mycket preppinspirerat den senaste veckan (utöver sedvanlig påfyllning i skafferiet), lite ovanligt för min del. Två böcker har det investerats i; Självhushållning, en handbok för realister och drömmare av John Seymour och Jordad, enklare liv i kollapsens skugga av David Jonstad. En fin fotogenlampa hittade jag på Tradera som jag budade hem och nu står den i vardagsrummet och lyser upp våra mörka kvällar. Garn har jag köpt också, inte för att jag ska ”lagra” det utan för att jag tänker träna upp mina stickningskunskaper (kunskap är viktig prepp).

En viktig pusselbit i mitt preppertänk börjar också komma på plats – vad vill jag framöver, hur vill jag ha det. Jag har känt mig lite vilsen gällande på vilket sätt jag vill leva och bo framöver. Mer och mer känner jag att en stor del självhushållning är den väg jag vill gå (inte stora matförråd/lager). Jag har varit inne på det tidigare, men nu känner jag att tanken har mognat och jag har ”landat” i den insikten. Det innebär inte på något sätt att jag håller på att packa flyttlådor och ska flytta till ett sådant boende, men någonstans långt där framme i framtiden så hoppas jag att den lösningen kommer att finnas. Det känns bra att veta vad man vill och vad man inte vill, och det är ett steg i rätt riktning.

 

Förra veckans prepp

Kommentera

