Påskprepp

Glad Påsk på er alla såhär i efterskott!

Mellan alla besök (äta påskmat) till alla möjliga släktingar hela helgen så har jag även hunnit med lite shopping. En rejäl friluftsjacka från Fjällräven är införskaffad. Bra att ha på mina fjällvandringar, men även ett rejält och hållbart skalskydd om något skulle hända. I klädväg har jag nu allt (tror jag) som jag skulle behöva om jag behöver ge mig iväg ut i skog och mark, eller helt enkelt bara iväg från hemmet under en kris. Fördelen med denna prepp är att den kommer att användas regelbundet och därmed testas ordentligt och löpande underhållas. Sedan kan man aldrig veta om man verkligen kommer att hinna (eller få möjlighet) att byta om till dessa kläder överhuvudtaget om något skulle hända, kanske inte ens är hemma….. Liten FM/AM radio är också beställd och kommer om några dagar. Ska även köpa ett litet gaskök som komplement till mitt Trangia kök. Bra att ha på vandringar eftersom det tar mycket mindre plats och bra med flera alternativ.

Jag har även hittat och börjat lyssna på Pod 72. Har bara hunnit igenom första avsnittet än, men alla är nedladdade och första var väldigt intressant. P1 hade även ett program om preppers i måndags som även det var lite intressant, även om de i det längsta försökte få prepperrörelsen att vara en manlig och borgerlig företeelse. Cornucopia har även i ett inlägg i måndags skrivit om att Livsmedelsverket gått ut med att Sverige inte klarar livsmedelsförsörjningen vid ett ev krig samt förklarar om ansvarsprincipen och förfogandelagen. Mycket intressant och säkert en överraskning för många. Omvärldsbevakning och samla kunskap – mycket viktig del i min prepp!

Påskprepp

Kommentera

